Opdatering om Coronavirus

Helt generelt

 

Bestilling af rejse - kan jeg købe en rejse nu?

Det korte svar er ja, det kan du godt jf. ovenstående. Og du får naturligvis dine penge tilbage, hvis rejsen aflyses - vi skal blot have et kontonummer.

Sørg for en god rejseforsikring. Hvis du køber en rejse hos Kipling Travel, er du altid i sikre hænder - også i "en verden af orange" - men det er lige så vigtigt at du har en god forsikring. Vi anbefaler rejse- og afbestillingsforsikring hos Gouda, der dækker bredt og godt - også i forbindelse med Corona. Har du en indboforsikring med rejseforsikring eller en forsikring gennem et kreditkort, bør du tjekke dækningen på samme vis, som hvis du evt. skulle over 4.000 meters højde. Gouda dækker bredt og godt, du kan læse mere om deres forsikringer her.

 

Afbestilling og pakkerejsegaranti

Vores pakkerejsegaranti gælder for alle rejser, så vi gentager - aflyses din planlagte rejse med os, grundet Udenrigsministeriets rejsevejledninger (det være sig COVID/corona eller andre ting), refunderer vi dine indbetalte penge hurtigt - der går få dage til du har pengene på din konto - vi skal blot bruge dit kontonummer.

Husk din rejseforsikring. Det er vigtigt, at du undersøger dækningen hos dit forsikringsselskab. Forsikringsselskaberne kan have begrænsninger i forhold til COVID-19 (samt almen sygdom og evakuering). Vi hjælper gerne med en rejseforsikring hos Gouda Rejseforsikring, der dækker både i tilfælde af COVID-19/Corona eller anden sygdom på rejsen.

 

Har du allerede bestilt rejse, læs her:

 

Opdateret rejsevejledninger november 2020

Udenrigsministeriets rejsevejledninger bliver ændret løbende og typisk torsdage eftermiddag. Vejledningen siger pt., at alle ikke-nødvendige rejser frarådes pga. coronavirus/COVID-19 - men der er ikke udløbsdato, hvorfor den normale pakkerejselov og 14-dages regel igen er gældende.

Nedenfor kan du læse mere om, hvordan dette påvirker dig som rejsende.

 

Afbestilling af rejser 14 dage før afrejse

  1. Rejser til lande hvor der er rejsefraråd, som er aflyst i henhold til Udenrigsministeriets rejsevejledninger indtil 14 dage før afrejse

  2. I Kipling Travel refunderer vi dine penge, hvis en rejse bliver annulleret grundet COVID-19. Dvs. du får dine penge retur - ikke en voucher.
    Vi forsøger og har altid forsøgt at levere god service og vil ikke rokke ved den store og gode danske forbrugerbeskyttelse - og det forsøger vi selvfølgelig også at leve op til, i denne svære ekstremt svære for rejsebranchen.

  3. Vejledningerne opdateres af Udenrigsministeriet hver uge eller hver anden uge. 

 

Vigtigt: Du behøver ikke kontakte os, vi behandler alle fremtidige rejser i datorækkefølge og pr. automatik kontakter vi alle jer, der er berørt af dette.

 

Afbestilling af rejser udover 14 dage før afrejse - eksempelvis vinterferien

  1. Vær opmærksom på at der på afbestillinger af rejser mere end 14 dage ud i tiden, gælder de normale generelle rejsebetingelser, dvs. du mister det indbetalte beløb.

  2. Ønsker du at ændre rejsedatoer, kan det medføre ekstraudgifter til flybilletter, landarrangementer osv. Vi hjælper selvfølgelig gerne og gør det uden beregning fra vores side- men vær opmærksom på at det er de generelle rejsebetingelser der er gældende i den situation, og de direkte omkostninger det måtte medføre, i så fald skal afholdes.

  

Alle rejser og sager behandles i datorækkefølge og skal selvfølgelig nok knokle for at komme gennem alle i ordentlig tid. Vi beklager selvfølgelig al det her COVID-19 relateret bøvl, vi alle står midt i, og håber samtidig på forståelse for denne nærmest vanvittige situation, som ingen kunne have forudset.

  

Opdateret 6/11/2020 13:00

Denne hjemmeside bruger cookies for at fungere, til brug for trafikmåling og optimering af sidens indhold samt til at målrette markedsføring. Ved at bruge vores side accepterer du brug af cookies til disse formål. Se vores Privatslivspolitik