Opdatering om Coronavirus

 

Afbestilling og pakkerejsegaranti

Vores pakkerejsegaranti gælder alle nye bestillinger af rejser i perioden frem til og med d. 30. september, for afrejser i 2021:

  • Du kan frit ombooke til en anden afgang eller til en anden rejse - eller få dine penge igen op til 60 dage efter din rejsebestilling – og du kan desuden afbestille indtil 75 dage før afrejse.
  • Vi udsteder ikke vouchers eller værdikuponer, men udbetaler rejseprisen, hvis udenrigsministeriets rejsevejledning på dette tidspunkt fraråder alle ikke nødvendige rejser til landet
  • Ved annullering af rejsen med mindre end 75 dage til afrejse gælder de almindelige afbestillingsbetingelser og generelle bestemmelser.
  • Vores afbestilling- og pakkerejsegaranti er gratis

Husk din rejseforsikring. Det er vigtigt, at du undersøger dækningen hos dit forsikringsselskab. Forsikringsselskaberne kan have begrænsninger i forhold til COVID-19 (samt almen sygdom og evakuering). Vi hjælper gerne med en rejseforsikring hos Gouda Rejseforsikring, der dækker både i tilfælde af CPOVID-19/Corona eller anden sygdom på rejsen.

 

Har du allerede bestilt rejse, læs her:

 

Opdateret rejsevejledning d. 31. august 2020

Udenrigsministeriets rejsevejledninger er blevet ændret den 31. august. Vejledningen siger, at alle ikke-nødvendige rejser uden for EU frarådes pga. coronavirus/COVID-19 - men der er ikke udløbsdato, hvorfor den normale pakkerejselov og 14-dages regel igen er gældende.

Nedenfor kan du læse mere om, hvordan dette påvirker dig som rejsende.

 

Op til 14 dage før afrejse

  1. Rejser uden for EU der er aflyst i henhold til Udenrigsministeriets rejsevejledninger indtil 14 dage før afrejse

  2. I Kipling Travel refunderer vi dine penge, hvis en rejse bliver annulleret grundet COVID-19. Dvs. du får dine penge retur - ikke en voucher.
    Vi forsøger og har altid forsøgt at levere god service og vil ikke rokke ved den store og gode danske forbrugerbeskyttelse - og det forsøger vi selvfølgelig også at leve op til, i denne svære ekstremt svære for rejsebranchen.

  3. Vejledningerne opdateres af Udenrigsministeriet hver uge eller hver anden uge. 

 

Vigtigt: Du behøver ikke kontakte os, vi behandler alle fremtidige rejser i datorækkefølge og pr. automatik kontakter vi alle jer, der er berørt af dette.

 

Afbestilling af rejser udover 14 dage før afrejse - eksempelvis efterårsferien

  1. Vær opmærksom på at der på afbestillinger af rejser mere end 14 dage ud i tiden, gælder de normale generelle rejsebetingelser, dvs. du mister det indbetalte beløb.

  2. Ønsker du at ændre rejsedatoer, kan det medføre ekstraudgifter til flybilletter, landarrangementer osv. Vi hjælper selvfølgelig gerne og gør det uden beregning fra vores side- men vær opmærksom på at det er de generelle rejsebetingelser der er gældende i den situation, og de direkte omkostninger det måtte medføre, i så fald skal afholdes.

 

Alle rejser og sager behandles i datorækkefølge og skal selvfølgelig nok knokle for at komme gennem alle i ordentlig tid. Vi beklager selvfølgelig al det her COVID-19 relateret bøvl, vi alle står midt i, og håber samtidig på forståelse for denne nærmest vanvittige situation, som ingen kunne have forudset.

 

  

Opdateret 31/8/2020 15:50

Denne hjemmeside bruger cookies for at fungere, til brug for trafikmåling og optimering af sidens indhold samt til at målrette markedsføring. Ved at bruge vores side accepterer du brug af cookies til disse formål. Se vores Privatslivspolitik