Tryghedsgaranti og opdatering om Coronavirus
Helt generelt - januar 2022
Rejsevejledningerne er i det store hele som før COVID19 - men vi fortsætter selvfølgelig vores udvidet corona tryghedsgaranti. Vaccinationsprogrammerne er i gang - og dermed er rejserne også godt i gang verden over. Under forudsætning af at du er færdigvaccineret, som er udgangspunktet for at kunne rejse, så gælder vores tryghedsgaranti selvfølgelig stadig på alle vores rejser:
- Aflyses din planlagte rejse med os, grundet Udenrigsministeriets rejsevejledninger (det være sig COVID/corona eller andre ting), refunderer vi dine indbetalte penge hurtigt - der går få dage til du har pengene på din konto - vi skal blot bruge dit kontonummer.
Obs. tryghedsgarantien gælder naturligvis ikke i tilfælde af sygdom eller tilsvarende før afrejse som gør at du ikke kan rejse, men i tilfælde af indrejserestriktioner eller udenrigsministeriets rejsevejledninger. - Kipling Travel er selvfølgelig medlem af Rejsegarantifonden i Danmark (reg. 1571)
- Vi er også medlem af Danmarks Rejsebureau Forening
- Kipling Travel blev startet i 2003 og har således knap 20 år på bagen
- Vi var Danmarks første Travelife certificeret rejsebureau inden for CSR (bæredygtighed)
- Vi følger rejsevejledningerne fra Udenrigsministeriet
- I Kipling Travel arrangerer vi pakkerejser - det giver den største forbrugerbeskyttelse - og du står ikke alene, hverken før, under eller efter din rejse
- Vi har vagttelefon uden for åbningstid
- Se Gouda Rejseforsikrings meddelelse om Corona og hvor godt de dækker
- Vi forsøger altid at arbejde ud fra tillid, tryghed og sikkerhed – du kan læse uvildige anmeldelser her
Bestilling af rejse
Bestil trygt, for du får naturligvis dine penge tilbage, hvis rejsen aflyses grundet nye rejserestriktioner, hvor rejser til din destination frarådes - vi skal blot have et kontonummer.
Sørg for en god rejseforsikring og afbestillingsforsikring, der har COVID-dækninger. Hvis du køber en rejse hos Kipling Travel, er du i sikre hænder hvis der kommer et rejsefraråd - men det er lige så vigtigt at du har en god forsikring. Vi anbefaler rejse- og afbestillingsforsikring hos Gouda, der dækker bredt og godt - også i forbindelse med Corona.
Har du en indboforsikring med rejseforsikring eller en forsikring gennem et kreditkort, bør du tjekke dækningen på samme vis, som hvis du evt. skulle over 4.000 meters højde.
Gouda dækker bredt og godt, du kan læse mere om deres forsikringer her.
Pakkerejsegaranti og husk også afbestillingsforsikring
Du skal ikke tilvælge eller tilkøbe et tryghedsprodukt ift. udenrigsministeriets rejsevejledninger. Det er kort og godt med, hvis du køber en rejse hos os.
Vores pakkerejsegaranti gælder for alle rejser, så vi gentager - aflyses din planlagte rejse med os grundet Udenrigsministeriets rejsevejledninger og et land går fra ex. "gul" eller "orange" til "rødt", refunderer vi dine indbetalte penge hurtigt - der går få dage til du har pengene på din konto - vi skal blot bruge dit kontonummer.
Husk din rejseforsikring og ikke mindst en sygeafbestillingsforsikring. Det er vigtigt, at du undersøger dækningen hos dit forsikringsselskab. Forsikringsselskaberne kan have begrænsninger i forhold til COVID-19 og manglende vaccination eller positive test-resultater (samt almen sygdom og evakuering).
Gouda Rejseforsikring har generelt gode dækninger og de dækker godt under Corona. Husk endelig en dækkende sygeafbestillingsforsikring, såfremt du bliver syg inden din afrejse og ikke kan tage af sted. Dette er dit eget ansvar, Corona-tryghedsgarantien er alene i tilfælde af at lande lukkes grundet indrejseregler eller udenrigsministeriets rejsevejledninger.
Afbestilling af rejser 14 dage før afrejse
- Rejser til lande hvor der er rejsefraråd, som er aflyst i henhold til Udenrigsministeriets rejsevejledninger indtil 14 dage før afrejse
- I Kipling Travel refunderer vi dine penge, hvis en rejse bliver annulleret grundet COVID-19 rejsefraråd fra udenrigsministeriet. Dvs. du får dine penge retur - ikke en voucher.
Vi forsøger og har altid forsøgt at levere god service og vil ikke rokke ved den store og gode danske forbrugerbeskyttelse - og det forsøger vi selvfølgelig også at leve op til, i denne svære ekstremt svære for rejsebranchen. - Vejledningerne opdateres af Udenrigsministeriet hver uge eller hver anden uge.
Vigtigt: Du behøver ikke kontakte os, vi behandler alle fremtidige rejser i datorækkefølge og pr. automatik kontakter vi alle jer, der er berørt af dette.
Afbestilling af rejser udover 14 dage før afrejse
- Vær opmærksom på at der på afbestillinger af rejser mere end 14 dage ud i tiden, gælder de normale generelle rejsebetingelser, dvs. du mister det indbetalte beløb.
- Ønsker du at ændre rejsedatoer, kan det medføre ekstraudgifter til flybilletter, landarrangementer osv. Vi hjælper selvfølgelig gerne og gør det uden beregning fra vores side- men vær opmærksom på at det er de generelle rejsebetingelser der er gældende i den situation, og de direkte omkostninger det måtte medføre, i så fald skal afholdes.
Opdateret 2/1/2022